Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

Mijn kijk op tatoeages

Het zat al heel lang in m'n hoofd om een persoonlijk artikel te maken, met mijn eigen mening over (het laten zetten van) tatoeages. Zoals jullie weten kan iets heel lang in m'n hoofd zitten voordat ik ermee aan de slag ga, maar hier is 'ie dan. Ik wil het vandaag graag met jullie hebben over tatoeages. Wat vind ik er van en wat vinden jullie?

Tattoo's. Ze zijn er in zo veel verschillende soorten, maten, kleuren en vormen, dat ik het erg zwart-wit vind om te zeggen dat ze allemaal lelijk of mooi zijn. Ik vind het er zó aan liggen op welke plaats hij zit, wat het überhaupt voor tattoo is en of er een betekenis achter zit of niet. Ze hoeven natuurlijk niet altijd een diepe betekenis te hebben. Uiteindelijk zijn het gewoon plaatjes (of teksten) die je mooi vindt om op je lichaam te zetten. Het kan simpel maar ook druk, het ligt er maar net aan wat jij mooi vindt.

Ik zal het maar gelijk zeggen, tatoeages (en piercings) zijn niks voor mij. Niet dat ik het niet zou mogen, en ik zeg ook niet dat ik nooit van m'n leven aan zou beginnen, maar ik vind het gewoon niet bij me passen. Áls ik al een tattoo zou zetten, dan zou hij heel subtiel en onopvallend zijn. Ik heb respect voor mensen die het durven iets permanent op hun lichaam te zetten, je moet er toch lef voor hebben en ik vind het niet niks. Stel dat je de naam van je liefde op je arm zet, en het gaat uit, dan loop je toch nog jarenlang rond met die naam. Verschrikkelijk lijkt me dat overigens, spijt krijgen van je tattoo. Terug kun je niet meer, tenzij je daar heel veel geld voor over hebt.

Dit soort 'kunstwerkjes', 'cute tattoos' worden ze genoemd, vind ik gewoon niet mooi. Zo overdreven, kleurrijk met kinderachtige figuren, ik snap niet dat je je hele leven rond wil lopen met zo'n arm. Het strikje op de ringvinger linksboven vind ik dan wel weer iets hebben, maar dat is mijn mening. Je kunt het er mee eens zijn, maar ook als je er anders over denkt dan heb ik daar respect voor, iedereen heeft een andere smaak.

Deze twee vind ik dan weer wel heel erg mooi. Een lief, klein hartje op een aparte plek. Naast het bandje van je bh of boven je elleboog, staat schattig en stoer tegelijk.

Nog meer voorbeelden van wat ik heel mooi vind:

Je ziet het denk ik wel terug in de plaatjes, ik hou van subtiel, van kleine, lieve woordjes en quotes op aparte plaatsen. Ik hou niet van grof, té kleurrijk of kinderachtig, maar juist van classy en betekenisvol. Ik kwam zo ontzettend veel leuk voorbeelden van tattoo's tegen, dat ik van plan ben er ook een Inspirational Monday van te maken. Nog meer inspiratie dus aan permanente plaatjes op je lichaam.

Ondanks dat ik er zelf denk ik nooit een zal hebben, ik vind tattoo's wel iets hebben. Je maakt er toch een soort statement mee en ik vind dat je gewoon lef hebt als je er een durft te laten zetten. Bij sommigen past het gewoon, en staat het zo mooi en natuurlijk (wat het natuurlijk niet is, haha).

Nogmaals, iedereen heeft een andere smaak en het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen met mijn mening. Het is puur wat ik vind, en daar kun je het mee eens zijn of niet. Het is juist leuk dat iedereen er zo anders over denkt, dat maakt deze wereld zo mooi.

Wat is jouw kijk op tatoeages?

1 opmerking:

  1. Ik vind sommige tattoo's echt mooi. Bijvoorbeeld een kleine, simpele tattoo op je pols of schouder vind ik wel iets hebben. Ze zijn mooi, maar het mag niet TE worden vind ik. Ik durf het denk ik niet om er ééntje te laten zetten. Zo met al die naalden en dat bloed... Brrr.. niets voor mij! Leuk artikel trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen