Pagina's

zaterdag 27 juli 2013

Urbanears Plattan hoofdtelefoon

Oortjes, ik heb een haat-liefderelatie met ze. Of beter gezegd had ik die, want nu ik m'n hoofdtelefoon van Urbanears in huis heb, doe ik nog maar bijster weinig met m'n oortjes. Ik zal het maar gelijk zeggen: I'm loving it! Waarom, hoe en wat lees je in deze blogpost. 

Al zolang ik me kan herinneren gebruik ik oortjes om naar muziek te luisteren. Mijn oren zijn lastig - voor zover oren lastig kunnen zijn - omdat bijna alle oortjes na nog geen twee nummers al pijn gingen doen aan mijn oren, of er niet goed in bleven zitten. Na heel wat soorten geprobeerd te hebben, (Sony, Philips, Samsung, Apple...) en ook heel wat te hebben versleten/gesloopt/kwijtgemaakt, was ik het zat. En nu ga ik iets kopen wat me wél bevalt en waar ik wél lang mee kan doen. Hmmmmm. Urbanears, is dat niet wat?!

Een dag na mijn bestelling kwam het pakketje al binnen, zoals je misschien al zag op Instagram. De gratis verzending, bedenktijd en bezorging van Bol.com bevalt me heel erg goed!

Ik heb de Urbanears Plattan in de kleur Indigo gekocht bij Bol.com voor €59,99. 

De Urbanears Plattan is een hoofdtelefoon en dus on-ear, wat niet veel meer betekent dan dat het niet zoals oortjes ín je oor zit, maar er juist óp. On-ear dus, een hoofdtelefoon. 

Heel handig: je kunt de hoofdtelefoon 'opvouwen', en dan is 'ie niet groter dan je vuist. Helaas zit er geen hoes bij om hem in te bewaren, wat wel wat onhandig is als je hem mee wilt nemen op reis bijvoorbeeld. Extra voorzichtig mee doen dan maar.

Op productfoto's ziet natuurlijk alles er perfect uit, maar in het echt vind ik 'm ook zo mooi! Strak design, dat heel luxe aanvoelt. De kabel is van stevige stof, en naar mijn mening heeft hij de perfecte lengte. De hoofdtelefoon is verstelbaar, ook niet onbelangrijk. 

Genoeg over het design, want het gaat er natuurlijk om hoe hij klinkt. Het geluid van de muziek die ik afspeel klinkt helder, duidelijk en luid. Hij voldoet aan mijn verwachtingen en hij doet echt niks tekort. 

Reviews op internet vertelde me dat het geluid niet perfect is door de 'ongebalanceerde bas' en de 'nadruk op lage tonen'. Het is per persoon verschillend of je dit mooi of minder mooi vindt klinken en of je er last van hebt of niet, maar ik stoor me er totaal niet aan. Vergeleken met verschillende oortjes en hoofdtelefoons die ik hiervoor wel eens heb gebruikt, vind ik m'n Urbanears duidelijk het fijnst. 

Zo zit 'ie op m'n hoofd. Na een tijdje voel ik zelfs niet meer dat ik hem op heb, zo gemakkelijk zit het. 


In het bijgeleverde informatieboekje vind je een paar bladzijdes met informatie; over het geluid, bereik etc. 

Zoundplug: rechts kun je een andere hoofdtelefoon of andere oortjes inpluggen, en dus samen met een ander van je muziek genieten, zonder dat je ook maar een oortje hoeft te delen.

Urbanears zijn verkrijgbaar in nog veel meer kleuren (die overigens niet het gehele jaar door verkrijgbaar zijn, en een deel van de kleuren die je ziet waren limited editions). Toch blijven er nog een hele hoop mooie kleuren over, genoeg keuze dus!

Waarom heb ik deze hoofdtelefoon niet eerder ontdekt?! Ik vind hem even mooi als het geluid dat er uit komt, en wil alleen nog maar muziek luisteren. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar je begrijpt me wel denk ik!

Voor ik mijn hoofdtelefoon kocht las ik nog even wat reviews op internet door, zo nieuwsgierig als ik ben. Ik kwam vaak zinnen tegen die ongeveer hetzelfde zeiden als: "Beter dan Dr. Dre en alle andere! Te gek!!!!!!!!!", waar ik toch wel even om moest lachen. Nog een leuke: "WIL JIJ EEN LEUKE EN MOOIE KOPTELEFOON HEEL VOORDELIG, EN HET BESTE GELUID WAT ER IS? DAN IS DE PLATTANVERSIE VAN URBANEARS IETS VOOR JOU!" Ik ben dus niet de enige fan, haha!

Urbanears Plattan zijn te koop voor €59,99. 

Heb jij een hoofdtelefoon om muziek mee te luisteren?

1 opmerking: